El president de la Generalitat i candidat d'Esquerra Republicana, Pere Aragonès. MARC PUIG

El president de la Generalitat reivindica que el govern republicà ha dut Catalunya a rècord d’ocupació i a l’atur més baix dels darrers 15 anys i alerta que “si tornen els de les retallades, tornaran les retallades”

El president de la Generalitat i candidat a la reelecció, Pere Aragonès, ha reivindicat aquest dimecres, Primer de Maig, que el Govern republicà ha dut Catalunya a tenir més persones treballant que mai, a rècord de la taxa d’ocupació femenina i a l’atur més baix dels darrers quinze anys. “A més, som el partit que hem acabat definitivament amb les retallades dels serveis públics”, ha subratllat.

Davant d’això, ha alertat que el proper 12 de maig els electors tenen tres opcions: Esquerra Republicana, “el partit del treball, l’estat del benestar i la reindustrialització de Catalunya”; Junts, “el partit orgullós de les retallades”; i el PSC, “que sempre que ha de triar entre la defensa de la ciutadania de Catalunya i els interessos de la Moncloa, trien la Moncloa”. “No podem convertir la Generalitat en una delegació de la Moncloa, i si tornen els de les retallades, tornaran les retallades”, ha avisat.

Davant el monument a Francesc Layret, Aragonès ha assegurat que els republicans son aquí “per fer possibles els seus objectius”. “La llibertat del país només serà completa quan totes les persones siguin lliures, amb treball digne, amb un sostre que les aculli i que puguin desenvolupar plenament els seus projectes de vida”.

Aragonès: “Som el partit del treball i de l’estat del benestar, no poden tornar els de les retallades ni els que prioritzen els interessos de la Moncloa”

Alamany: “Les causes justes sempre han d’anar juntes”

En l’acte també hi ha participat la presidenta del grup municipal d’Esquerra Republicana a Barcelona, Elisenda Alamany, que ha coincidit en assenyalar que “l’amistat” entre Lluís Companys, Salvador Seguí i Francesc Layret, “demostra que les causes justes sempre son aliades”. “L’obrerisme, el republicanisme i el catalanisme son causes que han d’anar juntes per guanyar un país, i només hi ha un partit que ho representa: Esquerra Republicana”, ha sentenciat.

La candidata del Jovent Republicà, Mar Besses, ha denunciat la precarietat que pateixen els joves, i ha criticat que “el suposat govern més progressista de la historia” hagi estat “incapaç de derogar la reforma laboral del PP”. L’acte ha començat amb la lectura del manifest a càrrec del president del Fòrum Sindical, Daniel Agudo.