El president Aragonès a l'acte d'aquesta tarda a Terrassa. Marc Puig

El President de la Generalitat i candidat a la reelecció reivindica al Vapor Ventalló de Terrassa el seu compromís per als propers quatre anys: “un referèndum acordat i reconegut internacionalment, finançament singular i reforçar encara més l’estat del benestar i la llengua catalana”.

La nostra gent s’ho mereix tot i ho ha de tenir tot”. Així de contundent s’ha mostrat el President de la Generalitat i candidat a la reelecció, Pere Aragonès, que ha recordat que aquest és i ha estat sempre l’horitzó de la feina feta. “Des d’Esquerra Republicana de Catalunya podem dir amb orgull que hem estat defensant la gent del país, que hem acabat amb les retallades de CiU, PP i PSC i que culminem l’estat del benestar”.

Aragonès, ha recordat que PSC i Junts sempre que poden s’ajunten i ho han demostrat en polítiques tan essencials per la ciutadania com la regulació dels preus dels lloguers. “Entre la gent i els especuladors el PSC i Junts sempre trien els especuladors, nosaltres triem la gent”, ha dit, per això ha recordat que “la millor manera, que a partir del 12M no hi hagi possibilitat de fer passes enrere en feminisme, llengua, habitatge i que no ens puguin tombar el decret que posa límit als lloguers de temporada i d’habitacions, és que no sumin, i que ERC obtingui un gran resultat que posarem al servei d’enfortir l’estat del benestar, regular els lloguers, defensar la llengua i la independència del país”.

Aragonès s’ha mostrat convençut que la pròxima legislatura “tindrem l’amnistia, i tindrem l’autodeterminació gràcies a la força que ens doni el poble de Catalunya”. El President ha expressat el seu compromís per als pròxims quatre anys que no té res a veure amb un “retorn personal” sinó amb posar “les bases d’un referèndum acordat i reconegut internacionalment, el finançament singular que posi fi a l’espoli fiscal i reforçar encara més l’estat del benestar i la llengua catalana”. “El 12M va d’entendre que la independència del país va amb assegurar una vida digna per les persones”, ha reblat.

Laura Vilagrà: “S’ha acabat el Bròquil! No renunciarem al finançament singular per Catalunya ni a recuperar 22 mil milions d’euros”.

Farem possible el finançament singular per Catalunya que el senyor Illa considera un privilegi”, ha afirmat amb fermesa Laura Vilagrà durant la seva intervenció “Com pot ser un privilegi millorar hospitals, escoles i la vida de la gent del país, senyor Illa?”, li ha etzibat. Vilagrà ha recordat que “aquest partit compleix els seus compromisos. Hem tingut un escanyament de les finances de la generalitat i ara toca sobirania fiscal, 100% dels impostos recaptats a Catalunya. S’ha acabat el Bròquil i no hi renunciarem, hem de recuperar els 22 mil milions d’euros”.

Vilagrà ha defensat també que Esquerra Republicana és un partit municipalista que defensa el conjunt dels municipis, des del més petit com Gisclareny al més gran. “Defensem la Catalunya sencera i el català i no amaguem que la situació és complexa” però “el català perilla en mans de l’Illa que defensa el trilingüisme com Ciudadanos”, ha recordat Vilagrà. “Que no ens donin lliçons, cal reforçar la immersió lingüística”, ha afegit.

Una Catalunya feminista al costat de les dones

La consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge Mestre, s’ha mostrat orgullosa de ser la primera de la història de Catalunya. “En aquests tres anys, el salt que han fet les polítiques feministes a Catalunya ha estat brutal. Ens presentem a aquestes amb polítiques que són pioneres i ens reconeixen a nivell internacional”, ha reivindicat Verge. Verge ha destacat que Catalunya és el primer país del món en distribuir gratuïtament productes menstruals reutilitzables i ha recordat als qui han volgut ridiculitzar aquestes polítiques que la resposta de les dones ha estat massiva amb més de 600.000 descàrregues de QR i més de 350.000 dones que ja han anat a buscar el seu producte a la farmàcia.

Verge també ha recordat fites històriques com la garantia del dret a l’avortament també amb el mètode quirúrgic a tot el país, o que s’hagi triplicat el pressupost per combatre les violències masclistes, la gratuïtat de l’I2 a l’escola bressol i la creació de 1.000 serveis de cangur públic arreu del país. “Perquè tenim dret no només a conciliar, tenim dret a viure! i a tenir temps per a nosaltres mateixes: per formar-nos, per fer esport, per fer participació social o simplement per respirar!” ha reivindicat Verge i ha assegurat que “No ens aturarem aquí, volem que el feminisme vagi encara molt més lluny” i per aconseguir-ho “crearem nous programes de cures per criatures, persones grans, persones dependents, programes de respir per a les mares cuidadores, desplegarem la Xarxa Lila de País per prevenir les violències masclistes i acompanyarem les dones en la fase de climateri perquè també cal trencar aquests tabús”, ha anunciat. Verge ha dit contundent que “El 12 de maig també va de feminismes ens hi juguem avançar en drets o retrocedir i no ens podem permetre fer ni un pas enrere”.

Aragonès, Vilagrà, Verge, Fernández i Martínez en l'acte d'aquesta tarda a Terrassa. Marc Puig

Juli Fernàndez: “El 12M rebentem les urnes d’Esquerra Republicana, no hi haurà cap govern més honest, més republicà i més independentista que el d’ERC

Quin pot ser un govern que defensi més Catalunya que el govern d’Esquerra Republicana de Catalunya? Que defensi més la gent?” s’ha preguntat Juli Fernàndez durant la seva intervenció. “Doncs el govern d’ERC amb més vots, més diputats, per anar més enllà. Com més vots, com més gent i més força democràtica, menys difícil és avançar”, ha respost.

Fernàndez ha defensat que Esquerra Republicana ha fet “el govern més d’esquerres i més al costat dels treballadors que pot tenir aquest país”. “Volem que la gent sigui més feliç i posem tota la nostra força al seu servei, al servei de la gent”, ha dit. “Som els que construïm solucions que respecten l’entorn i que fan que els nostres ciutadans es puguin moure, els que prioritzem el transport públic, els ecologistes, els feministes, i amb més força ho podem fer encara més”. Per això, ha dit “el 12M rebentem les urnes d’ERC, no hi haurà cap govern més honest republicà i independentista que el d’una Esquerra Republicana amb més força”.

Ona Martínez: “Som una gran ciutat, que volem empènyer un gran país amb el president Aragonès. Coratge, feminisme, autodeterminació i república

Per la seva part, la tinent d’alcaldessa de l’Ajuntament de Terrassa, Ona Martínez, ha fet valdre la capacitat de resiliència de la ciutat, el seu moviment obrer i veïnal i les seves arrels industrials. “Aquesta és una ciutat que com el País l’hem fet col·lectivament, mai hem pogut esperar res de bo de l’Estat”, ha afirmat Martínez.

Defensar Catalunya i la seva gent és precisament això, revertir retallades i posar els recursos al servei de la gent. D'això va el 12 de maig, ens hi juguem tenir un país al servei de la gent, un govern republicà o tornar enrere”, ha assegurat. “Com que molts no s’han rendit abans, nosaltres no ens rendirem. Som una gran ciutat, que volem empènyer un gran país amb el president Aragonès. Coratge, feminisme, autodeterminació i república”, ha reivindicat amb força.